Life in Photos 7

Celebrated my birthday at work together with other September celebrants in our unit. We used gloves as balloons. ๐Ÿ™‚

One of my favorite flowers are the cherry blossoms. I can’t resist taking a photo of the one I found at the mall even if they’re not real. Hopefully I can go to Japan someday and see real ones.

Been plant shopping a lot lately with my mom and I got this little plant for free! My desk is its home.

That’s one of my favorite photo I had when we went for a vacation in 4 Southeast Asian countries. That one was taken in Sentosa, Singapore

Did I mention my blog was nominated for Bloggys 2015? It’s crazy! After years of blogging as a hobby, I’m finally nominated for something. Thank you to all who nominated for me and please do support my blog and vote here.

I hated my natural hair before and I had it chemically straightened twice. It damaged my hair so I decided to just embrace my waves and I am loving it! Here’s what my hair looks like when I wake up in the morning. I rarely brush it cuz it becomes frizzy and poofy if I do.

I was obsessed with this flower that we purchased. It’s called Stargazer and it was big! The scent fills the entire room and it just smells amazing plus it looks really vibrant. Now the flowers fell off and I can’t wait for it to bloom again.

Apart from the party we had at work, my family and I also celebrated it at home. My mom bought me this delicious chocolate cake. Lol Inday is my family nickname. It’sย a term of endearment for a girl in the family.

OMG! You can’t believe how tasty these fries are. It has cheese, bacon, mushroom and jalapeno. I usually go for them after work when I have the morning shift.


How about you? How was your month so far?

You Might Also Like

26 Comments

  • Reply
    Cheryle
    October 9, 2015 at 9:05 pm

    I like your morning curls ate Alissa! hehe ๐Ÿ™‚
    Cheryle recently posted…Blogapalooza 2015: The Philippines’ Biggest B2B (FAQs + Tips)My Profile

    • Reply
      Alissa
      October 9, 2015 at 9:16 pm

      Thanks Cheryle! ๐Ÿ™‚ It usually looks good in the morning

  • Reply
    Jannette
    October 9, 2015 at 9:16 pm

    Happy belated birthday! And I love stargazers too! They smell so sweet. โ˜บ๏ธ
    Jannette recently posted…Tears of the MaskMy Profile

    • Reply
      Alissa
      October 11, 2015 at 7:11 am

      It does! ๐Ÿ™‚ And thanks Jannette!

  • Reply
    Sharon Wu
    October 9, 2015 at 11:14 pm

    Omg, you are so lucky you have naturally wavy hair?! Most Asians I know have stick straight hair… that gets messy when they wake up. LOL. That is me. My hair is almost never flattering unless I do something to it! I am really jealous of you!!!
    Sharon Wu recently posted…NEIMAN MARCUS X SHOPSTYLE COLLECTIVE FT. BOBBI BROWNMy Profile

    • Reply
      Alissa
      October 11, 2015 at 7:08 am

      Lol this makes me love my hair more! I try to not put it in a tight ponytail cuz it ruins the hair and creates hair creases. It doesn’t always look that good especially it’s really hot here when I wear it down. I love straight hair too but I love my natural waves more since it doesn’t require any effort. Love your hair too Sharon, just letting you know.

  • Reply
    Joana
    October 10, 2015 at 12:05 am

    OMG! I am too late to greet you a Happy Birthday! Anyway, it’s better to be late than never,haha! & that fries looks tasty in the photo and I wanna have one right now, huhu! ๐Ÿ™ ๐Ÿ™‚

    • Reply
      Alissa
      October 11, 2015 at 7:05 am

      Hi Joana! Thank you! And it is never too late ๐Ÿ™‚ The fries is by Irish Potatoes. Maybe you have one there at the mall

  • Reply
    Mary Narvasa
    October 10, 2015 at 10:35 pm

    I can’t imagine ever hating curls as lovely as that. I’d give up my hair to get those curls anytime! <3
    Mary Narvasa recently posted…You Are What You Wear โ€“ Style Blogger, Maybe?My Profile

    • Reply
      Alissa
      October 11, 2015 at 6:47 am

      Aww! Thanks Mary! I hated it before cuz was really frizzy and the straight hair was the in thing. Note to self: don’t brush it often.

  • Reply
    April
    October 11, 2015 at 6:21 pm

    Belated Happy Birthday! ๐Ÿ™‚
    And yes, done voting your site. x

  • Reply
    Mimi Gonzales
    October 12, 2015 at 12:08 am

    Belated happy birthday, ate Alissa! ๐Ÿ™‚ It’s one of my dreams to see cherry blossoms right in Japan someday, too. Haha. I love your curls! I had a naturally wavy hair like that but I went for straight hair this year. I can’t wait to grow my hair back and embrace my curls! ๐Ÿ™‚
    Mimi Gonzales recently posted…5 Things to Jumpstart My SembreakMy Profile

  • Reply
    RV Panambo
    October 12, 2015 at 7:19 am

    Happy birthday, Alissa! I love your hair by the way. ๐Ÿ™‚
    RV Panambo recently posted…Coffee Corner: Anthosia Cafe Version 2.0My Profile

  • Reply
    Joyce
    October 12, 2015 at 8:53 pm

    Belated Happy Birthday ALi! <3 Stay lovely and kind! I'm lucky to have a blogger friend like you!
    I love your hair btw ๐Ÿ™‚
    Joyce recently posted…Joining the Bandwagon: #AlDub crazeMy Profile

  • Reply
    Kylea Johnson
    October 13, 2015 at 10:35 am

    I love Stargazer Lilies, those ones are gorgeous. Happy Belated Birthday!

  • Reply
    Lou Castaneda
    October 13, 2015 at 7:26 pm

    Woah, that fries looks heaven. With bacon, just wow! Huhu By the way, that “Just woke up” selfie is stunning, I wish I could be as beautiful as you are when I get out from the bed during the day. Hahaha

  • Reply
    Dice
    October 13, 2015 at 7:40 pm

    I want to see cherry blossoms for real! I only touched the plastic ones ๐Ÿ™
    Now I’m craving for fries!! and congratulations on your nomination ๐Ÿ™‚

    Dice | Wildest Heart
    Dice recently posted…Whatโ€™s on my iPhoneMy Profile

  • Reply
    Cae
    October 13, 2015 at 10:52 pm

    Wavy hair is sexy! Werq it <3

    • Reply
      Alissa
      October 14, 2015 at 9:32 am

      Haha thanks Cae

  • Reply
    Rej
    October 15, 2015 at 1:56 pm

    Omg Alissa, your hair <3
    Rej recently posted…For the Geeks and the Artists: Shirt Wars by Geeking TomMy Profile

    • Reply
      Alissa
      October 15, 2015 at 2:59 pm

      That’s what you call a beautiful mess. haha. It has tangles but it looks good on the photo nonetheless.

  • Reply
    Salvรฉ Dalmacio
    October 15, 2015 at 4:25 pm

    Belated happy birthday, Alissa! ๐Ÿ™‚ You are such a lovely person and may you continue to bloom even more. And also congratulations on being nominated for Bloggys <3

  • Reply
    Ochi
    October 16, 2015 at 5:58 pm

    Happy birthday, Alissa! Using the gloves as make-shifts balloons is an awesome idea though they look a bit creepy to me ’cause they’re all white, lol.

    Ochi In The City
    Ochi recently posted…Ginisang Mongo : A Friday FavouriteMy Profile

    • Reply
      Alissa
      October 18, 2015 at 7:30 am

      Hahah they look like udders

  • Reply
    Tricia Willa
    October 18, 2015 at 12:18 am

    Belated Happy Birthday!! We’re quite opposite when it comes to the hair part… I’m currently sporting a mid-length hair but I don’t feel like it would fit my naturally straight hair so I usually curl it (i usually put it into bun since I don’t really like using curling iron) everyday. Ohh! Congrats on your nomination!!

    • Reply
      Alissa
      October 18, 2015 at 8:32 am

      I put it in a bun too to naturally add and manage my curls. ๐Ÿ™‚ I rarely straighten it now. Thank you!

    Leave a Reply to April Cancel Reply

    โœ•